Aquesta activitat introdueix l’alumnat al món de la programació d’una manera pràctica, cooperativa i gamificada. Els alumnes hauran de resoldre una sèrie de reptes dins d’un escape room digital utilitzant la placa micro:bit, que es convertirà en la seva eina principal per superar proves relacionades amb codis, sensors i seqüències programades.
Treballant en petits grups, dissenyaran i provaran solucions a través de programació amb blocs, desenvolupant competències digitals bàsiques i habilitats com el pensament lògic, la resolució de problemes i el treball en equip. L'activitat posa èmfasi en la participació activa i en una experiència dinàmica, atractiva i adaptada al nivell dels participants.
No calen coneixements previs ni muntatges electrònics complexos: es proporciona material preconfigurat i guiat, fet que permet implementar l’activitat amb 1 micro:bit per cada 3-4 alumnes, garantint una dinàmica fluida i entenedora per a tothom. Els reptes es poden adaptar en funció del nivell del grup.
L'activitat està dissenyada per desenvolupar-se completament dins del temps establert (1 h 30 minuts), amb una estructura pensada per maximitzar l'experiència educativa i col·laborativa dins de l’aula. El focus no és només resoldre l’enigma, sinó viure el procés com una descoberta tecnològica significativa.
A QUI S’ADREÇA: Alumnes de 5é a 6è de primària
NOMBRE DE SESSIONS I DURADA: 1 sessió d'1 h 30 minuts
NOMBRE MÀXIM D’ALUMNES PER ACTIVITAT: 25 alumnes
NOMBRE MÍNIM D’ALUMNES: 15 alumnes