Aquesta activitat ofereix a l’alumnat una experiència completa de disseny i desenvolupament d’un producte, des de la generació de la idea fins al prototip físic. El procés comença amb una pluja d’idees col·lectiva o individual per identificar una necessitat, un repte o una proposta concreta. A partir d’aquí, es treballa la fase de disseny digital amb eines com Tinkercad, Illustrator o programes similars, on es concreta la forma, funcionalitat i estètica del producte.
Un cop dissenyat, es presenta com es duria a terme la fabricació del prototip utilitzant tecnologies de fabricació digital com la impressió 3D, el tall làser o el vinil. Aquesta activitat combina creativitat, planificació, pensament tècnic i expressió personal, i està pensada per experimentar en un entorn pràctic i tecnològic, especialment indicat per a contextos formatius com PFI o CFGM de la branca tecnològica.
Per qüestions de temps i logística, durant la sessió només es pot fabricar una o dues peces com a demostració en directe del procés, tot i que la resta de dissenys es poden produir posteriorment i lliurar al centre si es considera adient. Aquesta estructura permet centrar el focus en el disseny, la conceptualització i la planificació, fomentant l’autonomia, el pensament crític i la capacitat de transformació d’una idea en una solució real.
L’activitat es pot completar amb una presentació final del producte, on es posi en valor la seva funcionalitat, viabilitat i possibles millores futures, oferint així una experiència global que simula un procés real d’innovació.
A QUI S’ADREÇA: CFGM
NOMBRE DE SESSIONS I DURADA: 3-4 sessions d'1 h 30 minuts
NOMBRE MÀXIM D’ALUMNES PER ACTIVITAT: 25 alumnes
NOMBRE MÍNIM D’ALUMNES: 15 alumnes